Forfriskende bringebær – pære is

Lyst på noe forfriskende i sommervarmen? Etter mye testing, har ungene og jeg kommet frem til at kombinasjonen bringebær, jordbær, pære og lime er suveren! Det smaker så deilig! I tillegg sørger vi for naturlig sødme istedenfor raffinert sukker.

Du blir det du spiser! Det tror jeg på. Jeg elsker alt som er søtt. Jeg elsker sjokolade, jeg elsker kake og jeg elsker is. Men, hvis jeg skulle spist alt dette, da hadde jeg gått til bunns på energinivået. Det har jeg prøvd før. Og, det gjorde meg bare ulykkelig. Det er ikke verd det!

Det må jo være lov til å kose seg litt, sier mange. Jeg sier det samme. Men, det skal ikke gå på bekostning av helsen min. For, jeg ønsker ikke bare ha moderat god helse, jeg ønsker ekstraordinært god helse! Derfor synes jeg det er genialt med byttetriks som dette. Slike byttetriks kan du også gjøre. Da viser du kroppen litt ekstra omtanke, som den fortjener.

Spis deg til et sterkt immunforsvar! Spis hjemmelaget is! Da bestemmer du selv hva isen skal inneholde. Istedenfor raffinert sukker, bruker jeg sødme fra frukt og bær. Både pære og bringebær inneholder mye antioksidanter som styrker immunforsvaret. Is fra butikken gir ikke kroppen noe som helst, bortsett fra at den svekker immunforsvaret og krøller til humøret ditt.

Svært ofte tilsetter jeg litt nypepulver, som en smart råvare for å gi kroppen litt ekstra styrke og beskyttelse. Jeg bruker dette nypepulveret.

Bringebær-pære sorbet
300 g frosne bringebær/jordbær
2 pærer
2 dadler
1 dl pærejuice (ikke fra konsentrat) eller vann
1 lime
(1 ss nypepulver)

Skjær kun av stilken på pærene og del den i noen biter. Du trenger ikke skrelle eller ta vekk kjernene. Ha juice, limesaft, pære og dadler i en blender. Tilsett frosne bringebær og eventuelt litt jordbær og kjør til blandingen har en smidig konsistens. Tilsett litt mer juice eller vann ved behov. Server i små skåler eller glass med en gang.

Du kan også helle massen over i ispinneformer og fryse ned, så ligger det klart til servering. Alltid populært hos oss ihvertfall!

Har du prøvd hjemmelaget is? Hvis du ikke har prøvd, vil du prøve denne? Og, har du en oppskrift, så del den med meg i kommentarfeltet under!

Det er bare så enkelt. Og du får masse energi og glødende hud med dette enkle byttetrikset! Ut med raffinert sukker og inn med frukt og bær.

Og du, minikurset “Sunne søtsaker på 1-2-3” ligger ute til deg nå. Gratiskurset består av 5-minutters videoer. Du får også min geniale shopping-guide som du kan laste ned.

Her får du lære mer om hvordan du kan lage sunne søtsaker, de som gir masse energi og overskudd! Sabotørene som stjeler energi er byttet ut med råvarer som løfter energinivået til topps.

Klikk på linken, så får du første video allerede nå.

Christine

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *