Godtestopp som nyttårsforsett – er det lurt?

Det er så mye positiv energi i at det er et nytt år. Derfor er det mange som setter igang med utfordringen 100 dager uten godteri i jauar. De vil ha mer energi, renere hud, bedre humør og en slankere kropp…men er godtestopp eller godtelov så smart?

Vel. Godtestopp gjør at det eneste du tenker på er godteri. Godteri, som tidligere var helgekos blir plutselig altoppslukende. Plutselig tenker man på sjokolade før frokost og vil ha sørlandschips før middag. 

Kjenner du deg igjen?

De fleste holder ut i bare to uker. Disiplin holder ikke i lengden. Og når de sprekker, så tenker de at løpet er kjørt. Og da er det bare å gi opp og gå tilbake til de gamle vanene. Jeg merker hvor det er lett å lykkes når jeg er i balanse. Men hva når vi ikke er det? Lite søvn og lite aktivitet gjør at vi lettere tar dårlige valg og kaster oss over godteriet. 

Så hva kan du gjøre? 

Start desember. Ja, ikke med godteloven altså. 

Saken er at mange går all in i julen. De overspiser og starter det nye året med minus på kontoen. Og det er er ikke deres feil, det er bare sånn vi er fra naturens side. Fant vi honning, så spiste vi opp alt

many countries for the treatment of ED. In clinical trials, viagra for sale 70mg/kg of Sildenafil citrate revealed mild to moderate distortion of cyto-architecture of the renal cortical structures with mild degenerative and atrophic changes..

. Fant vi et pommetre, så spiste vi alt vi klarte. Kroppen er designet for å hige etter det søte. 

Men i dag er det sukker over alt, og vi trenger ikke fylle opp lagrene til vinteren. Det er bare å stikke på butikken en tur. 

Så da må vi ha noen strategier som gjør at vi lykkes. Her er mine:

Spis mest mulig av den vanlige maten. Og spiser du en god frokost så er det mye lettere å velge sunt resten av dagen. Det er lurt å være mett før du skal i selskap. 

Vær i aktivitet hver dag. Da smaker maten så utrolig mye bedre når du kommer inn. 

Ta de sunne valgene i forkant. Skriv handleliste og hold deg til den. For straks maten kommer i hus, så avgjør det helsen, humøret og energien din. Før du går i selskap, bestem deg for hva du skal spise, hva du ikke vil spise og hvor mye.

Hva får deg til å ta de gode valgene? 

Jeg tenker det er utrolig viktig at vi koser oss med maten. Du kan ikke pine deg med ekkel gusjegrønn smoothie, fordi du tror du må. Lag deg en superlekker smoothie proppfull av næring, kos deg med energikuler og mørk sjokolade som booster kroppen<3

For å lykkes bør du LIKE maten. Hvis du ikke liker den, så vil du mest sannsynlig mislykkes. Akkurat som med godteloven.

Unner deg energi og overskudd. Lag deg en super dag!

Klem fra Christine

Ps

addresses specific psychological or interpersonal factorsencouraged during initial evaluation. These would viagra.

. For inspirasjon til en sunnere jul og et sunnere år, så kan du laste ned oppskriftsheftet mitt her. Del gjerne videre med noen du tror kan like det.

Leave a Reply